Ekranı olan hemen her ÅŸeyde ve hatta bakterilerle bile oynanabilen DOOM, ÅŸimdi de yapay zekâ ile oynandı. Pek çok yapay zekâ oyun oynayabiliyor, hatta pek çok yapay zekâ da bilgisayar oyunlarında eÄŸitiliyor. Bu defa ise durum farklı. Yapay zekâ, ekrandaki görüntüden yola çıkarak haritayı "tahmin ediyor" ve tamamlıyor.Â
Projenin arkasındaki isimler olan Google Research araÅŸtırmacıları Dani Valevski ve Yaniv Leviathan, Tel Aviv Ãœniversitesi'nden Moab Arar, Google DeepMind araÅŸtırmacısı Shlomi Fruchter tarafından geliÅŸtirilen model, GameNGen nöral model olarak adlandırıldı.Â
Bir ilk olmayı başardı
GameNGen ekibi, yaptıkları açıklamada "GameNGen, tamamen bir sinirsel modelle çalışan ve yüksek kalitede karmaşık bir ortamla gerçek zamanlı etkileÅŸim saÄŸlayan ilk oyun motorudur. GameNGen, klasik DOOM oyununu 20 kare/saniyenin üzerinde bir hızla tek bir TPU'da etkileÅŸimli olarak simüle edebilir. Bir sonraki kare tahmini, kayıplı JPEG sıkıştırmasına benzer ÅŸekilde 29.4 PSNR (Piksel Sinyal-Gürültü Oranı) deÄŸerine ulaşır. Ä°nsan deÄŸerlendiriciler, oyunun kısa kliplerini simülasyon kliplerinden ayırt etmede sadece rastgele tahminden biraz daha iyidir. GameNGen iki aÅŸamada eÄŸitilir: (1) bir RL (PekiÅŸtirmeli Öğrenme) ajanı oyunu oynamayı öğrenir ve eÄŸitim oturumları kaydedilir ve (2) bir difüzyon modeli, geçmiÅŸ kareler ve eylemler dizisine göre bir sonraki kareyi üretmek üzere eÄŸitilir. KoÅŸullandırma artırımları, uzun yörüngeler boyunca kararlı otomatik regresif üretim saÄŸlar." ifadelerini kullandı.Â
Gelecekte bu tür modellerin daha da geliÅŸmesi durumunda oyunlarda bölüm tasarımları yapay zekâ ile yapılarak, sonsuza kadar tekrar tekrar oynanabilen oyunların karşımıza çıkmasını saÄŸlayabilir.Â
Kaynak: WEBTEKNO.COM